peNgikUt sEtiA

klik sokmo!!

Monday, August 17, 2009

MaaFkaN aKu KaWan2.....


Doa malaikat Jibril menjelang Ramadhan.....

"Ya Allah tolong abaikan puasa ummat Muhammad s.a.w
apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut
* Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (jika masih ada);
* Tidak berma'afan terlebih dahulu antara suami isteri;
* Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya.

Maka Rasulullah pun mengatakan Amiin sebanyak 3 kali. Dapatkah kita bayangkan, yang berdo'a adalah Malaikat dan yang mengaminkan adalah Rasullullah dan para sahabat, dan dilakukan pada hari Jumaat.

Kawan2 ku sekalian...maafkan aku sekiranya aku ada melakukan kesalahan+kesilapan+kekhilafan yang aku lakukan sama ada sengaja atapun tidak....halalkan makan minum aku selama ni....

Semoga Ramadhan kali ni membawa 1 makna yang besar dalam hidup kita...Sama2 la kita menunaikan ibadah kepadaNYA dan sama2 la kita menjaga ukhwah diantara kita semua....Buang yang keruh ambil yang jernih...Sesungguhnya kita semua adalah bersaudara...

Salam Persaudaraan...
-pieyaris-

6 comments:

Anonymous said...

sama r pieya..mf byk2 deh..0/0..dgr di ustaz azhar marah nie..pe men badminton jee..haha

FaRHaNa aSHiM said...

Dengan nie ak jugak ingin memohon maaf dr mu sekiranyan ak melakukan kesalahan sedar mahupun tidak sedar...
dengan itu gak ak memaafkan mu n semua kengkawan ku yg berada di malaysia...

pieyaris said...

amy ustaz azhar kata g2 eh....hehehe...lucu sokmo yer..0-0 neh...

pieyaris said...

syukran a'aa...

Unknown said...

pia..aku juga nk mtk maff byk2..n juga pada kwn2 yg bc blog nih.,.
ampunkan kesalahn sy kecil atau besar, sedar atau tidak..

pieyaris said...

ok bereh cdah....maaf-memaafi diantara satu sama lain...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...