peNgikUt sEtiA

klik sokmo!!

Saturday, April 9, 2011

kaum lelaki..tolonglah hormati kaum wanita..

sebelum tuh aku mintak maaf kepada kaum lelaki yang tidak tergolong dalam golongan yang nak aku perkatakan sebentar lagi....

kisahnya bermula..apabila sang lelaki menghisap rokok di depan public...yang aku hangin sangat-sangat biler hisap rokok kat kedai makan....kiter yang tengah syok menikmati makanan..tak pasal-pasal diberinya hembusan asap rokok yang baunyer korang paham-paham la sendirik....naik sesak hidung menghidunya...terus hilang selera makan jadinya...

haloooooo....korang ingat kedai tuh mak bapak u ol punyer ker....suka-suka hati jer mencemari udara kat situ...tolonglah...yang kesiannya biler ada baby kat situ...tapi bagi perokok-perokok tegar ni diorang peduli apa...dihisapnya rokok tuh tanpa toleh kiri kanan...nyampah betul aku dengan golongan camni...langsung tak menghormati orang...


yang paling aku tak paham sekali biler dah terang-terang dah tertampal dilarang merokok...tapi mereka-mereka ni tetap meneruskan aktiviti merokok mereka...langsung tak hormat dengan undang-undang dan orang sekeliling...apa da......


korang tau tak kerana merokok jantung, paru-paru, gigi, bibir korang dah bertukar warna..tau x??dah jadi hitam legam tau x???kalau korang jer yang kena macam tu tak per....ni yang duk menghidunya sekali ni...macam mana???ada korang pikir???


so korang renung-renungkanlah...aku juz tolong memperingati kepada perokok yang tegar..dan kepada yang belum pernah hisap rokok tuh...jangan lah korang cuba-cuba nak menghisapnya pulak tau!!!sayangilah diri anda dan orang-orang di sekeliling anda....so sama-samalah kiter menyokong kempen taknak merokok ini..











says: harga rokok dah naik melambung...tapi masih lagi menghisapnya....uishhh...aku tak paham betuiii la...

8 comments:

belogkiter said...

setuju

Cik Aish said...

kadang kadang mereka ni buat tk endah je kalau kita jeling kat mereka tanda tak suka..senang cerita, tegur je depan depan

pieyaris said...

cik aish: kalo pieyaris ni ada kad kuasa dah lama pieyaris gari tngn mereka sumbat lam lokap..tapi apa kan daya...huhuhu

NaNaSaHiR DaTaNg KoMeN.. said...

NANA PUN TAK SUKA BAU ASAP ROKOK..SELUMBER JE NANA TUTUP HIDUNG LALU DEPAN ORG YANG HISAP ROKOK..HEHEH NASIB BAIK TUNANG NANA TAK HISAP ROKOK...

pieyaris said...

nana : dengan cara menutup idung tu la cara kiter menunjukkan kiter protes dengan mereka kan....rumah pieyaris merupakan zon larangan merokok....sebab ayah x merokok...

Cekodok said...

itu la kan.. ai pun tak suke taww... auuuww.. nyampah je ai rasee...

c-tea said...

xsuker perokok yang tak hormat org lain

Shikin said...

Sangat..sangat setuju..lama tak masuk tengok eentri ...memang patut pun bagidiaorang baca...kesian kat perempuan...tapi sekarang perempuanpunramaihisap rokok ni...entahlah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...