peNgikUt sEtiA

klik sokmo!!

Sunday, May 8, 2011

percaya atau tidak??


1. orang yang hebat memberikan nasihat kepada orang yang mempunyai masalah, sebenarnya lagi hebat mempunyai masalah...

2. orang yang kurang bercakap, bila marah orang yang banyak cakap pun takut nak lawan...

3. orang yang tidak mempunyai boipren, tetap juga menjadi tempat rujukan masalah bilamana diorang bergaduh ngan boipren masing-masing..

4. orang yang peramah lagi banyak masalah dari orang yang pendiam, sebabnya salah satu cara nak cover kesedihan dengan bercakap banyak-banyak otomatik masalah tuh hilang..

5. orang yang terlalu berkira dengan duit akan menjadi bertambah miskin, manakala orang yang tak lokek akan bertambah kaya..sebab rezekinya dibahagi-bahagikan kepada yang hak...

6. orang yang ibu bapanya mempunyai duit pencen sendiri, akan menjadikan anak-anaknya susah nak menghulurkan duit bulan-bulan kepada ibu bapa mereka...

7. orang yang nampak mukanya cantik tidak semestinya dia seorang yang pembersih...

8. orang menghormati kita bilamana mendengar percakapan kita yang penuh dengan ilmu, bukan melihat pada pakaian dan harta benda kita...

9. orang membenci kita bila mana kiter selalu memungkiri janji yang kita buat...

10. orang yang hebat, orang mampu mengawal amarah ketika tekanan melanda diri...








says: percayalahhhhh.......sumber rujukan dari prof madya dr nur hafiah....

6 comments:

`*•♥•r i n a (◕‿◕✿) e u r i n a..❤.•*´¨ said...

btul tu!!

org yang peramah ni cara nk hilangkan stress ngan cakap byk2.. so xda la stress..

sy sndiri pun tkut nk bcakap ngan org pendia sbb lau dorg bcakap msti ada yg bisa.. xbrani wei..

Awien Heritage said...

sy setuju dengan prof...hehehhehe

dila~ said...

sgt setuju!~ ;)

NAZRUL AZAT said...

saye nombor 2, heheeee

MamaEma said...

betul tu... nice entry

Noriffah Hidayati said...

betul2.muka cantik tak semestinya pembersih.da banyak kali tengok, muka cantik tapi............

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...