peNgikUt sEtiA

klik sokmo!!

Sunday, May 8, 2011

petua menghilangkan bau durian didalam kereta


oleh kerana sekarang ni musim durian..so aku n mak aku tak melepaskan peluang pegi cari durian kat paso beso keda payang, kuala trg..so nak dijadikan cerita..biler dah dimasukkan durian dalam kereta tuh bau dia masyaallah meninggalkan kesan yang mencengkam hidung..kembang kempis hidung menahan baunya...yang tak tahan tuh biler bau durian tuh melekat-lekat kat dalam kereta...walhal durian dah kiter kuarkan..adushlaa...

so aku pun mintak la petua dari orang-orang yang mahir dalam bidang ni..so aku nak kongsikan ngan u ol semua pasal petua ni bg mereka yang mengalami masalah ini...dari apa yang diberitahu mereka ada 3 jenis solution bagi menghilangkan bau durian di dalam kereta..

1st : arang

2nd : roti

3rd : daun pandan

bahan-bahan ni semua merupakan bahan yang mampu menyerap bau durian tersebut..dan aku mengambil solution yang pertama iaitu arang...sebabnya arang dah ada kat rumah..sebab emak aku suka tanam orkid..tapi kan bila dah letak arang tuh kan..ianya ambil masa jugak la nak bagi hilang...bukan kiter letak hari ni esok tuh dah hilang bau...BUKAN.....so yang 2nd n 3rd solution aku belum try so tak boleh nak komen la camne keberkesanan roti dan daun pandan...

tapi bagi mereka yang mengalami masalah camni boleh la cuba...kalo nak cepat hilang kan bau tuh letak 3 jenis bahan ni...sure la pasni durian pun takut nak tinggal bau...hehehe...









says: guna ambi pur tak hilang gak...apa2 pun kena guna gak kaedah lama...petua yang ditinggalkan oleh orang dulu-dulu..

3 comments:

LYAfrina said...

TERIMA KASIH UTK HADIAH TU.. SGT2 HARGAINYA:

http://cahayahatiku-lyafrina.blogspot.com/2011/05/hadiah-tempat-pertama-contest-story.html

Shahayu said...

BAGUS LA PETUA NI... BLE TRY NANTI... SEBAB SELALU NAK BELI DURIAN KENA FIKIR TAK PUN X BLE BUKAK EKON.....

pieyaris said...

u should try it sis...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...