peNgikUt sEtiA

klik sokmo!!

Thursday, June 16, 2011

aku nak sangat pergi penang

jambatan pulau pinang

dalam banyak-banyak negeri kat malaysia ni kan...negeri yang paling aku nak sangat pergi tak lain dan tak bukan seperti yang aku mention kat title tuh iaitu PENANG..aku tak tau la apa sebabnya tapi aku memang nak ke sana..mungkin jodoh aku ada kat sana kot...lalalala..

sebenarnya sebelum ni aku dah pernah pi sana dalam 2-3kali macam tuh la..tapi dah lama sangat dah...masa tuh kan aku kecik lagi..tak begitu pandai menghargai keunikan sesebuah tempat yang dilawati..tapi last aku pi sana masa lawatan sekolah..masa tuh form 4 ke form 5 macam tuh la...dah 7-8 tahun yang lepasla..tapi sekarang mesti dah banyak perubahan kat penang tuh...

apa yang best pasal penang ni..of cos la makanannyer..kebanyakan makanan dr penang dah menjadi makanan yang amat femes di malaysia..contoh macam nasi kandar(india), char kuew teow, ais kacang/ cendol(cina), laksa penang(melayu)... makanan yang tak mengira bangsa..semua orang boleh menikmati makanan tersebut dan kena dengan selera masing-masing..tapi bagi yang beragama islam seelok-eloknya cari la yang halal yang dijual oleh orang melayu kiter..

selain dari tuh, kat penang jugak mempunyai tempat-tempat yang menarik..kalau tak takkan la dalam filem atau drama banyak berlakon kat sana..siap dalam rancangan the amazing race /asia pun ambik penang jd pit stop diorang..senang cakap memang penang ada satu daya tarikan pelancong and penang sangat besttttttttttt....









says: jom kiter jadikan tahun 2011 ni tahun melawat penang..

2 comments:

Rose said...

jom la datang perlis. cini pon best jugak. ada padang besar :)

jom join contest cik ayu
http://arreu89.blogspot.com :)

pieyaris said...

mmm..perlis best gak..banyak sawah padi kan...saujana mata memandang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...