peNgikUt sEtiA

klik sokmo!!

Saturday, February 19, 2011

review kashaf imani


malam minggu baru ni ada tersiar telemovie yang bertajuk kashaf imani siaran astro ria lakonan syarifah amani dan beto kusyairi....

sebelum ni aku tak pernah kenal siapa itu beto kusyairi..aku tertinggal kereta api ker..atau si beto ni pelakon baru..ku sangkakan mamat indon..sebab nama cenggitu!! aku tersilap..rupa-rupanya jejaka malaya...tapi apa yang aku perasan si beto ni muka dan suaranya iras-iras macam hero hangat dalam mesia..hero yang mampu mengutip wang berjuta-juta kat panggung...ala..sape lagi kalo bukan shaheizy sam...mmm...agak ensem gak la..lakonan pun mantop gak..sharifah amani punye lakonan tak leh nak komen la..dah mak cikgu lakon pentas..anak kebabom la punye lakonan...


ha!!ni la rupa sebenar pelakon beto kusyairi ni...amacam..ada iras dengan adik ipar bung mokhtar tak?? hehehehe..

ok dah layan tengok pic hero nya..so layan pulak citernye...tapi xde la aku nak upload video di sini..kalo nak tengok try search dalam youtube la..kalo nasib korang baik boleh la tengok drama yang best ni...kenapa aku cakap drama ni best?? sebab drama ni merupakan arahan shahrulezad yang merupakan pengarah antara garisan yang memenangi drama terbaik dalam anugerah skrin baru-baru ni..

kasyaf(beto) disini membawa 2 maksud..satu nama hero dalam drama ni dan keduanya yang membawa maksud tabir yang dibuka oleh Allah kepada orang-orang yang tertentu yang boleh menyebabkan seseorang itu mampu melihat apa yang orang lain tak dapat lihat dengan mata kasar..

so imani yang dilakonkan oleh sharifah amani diberi keistimewaan apabila dapat melihatnya..dan dia boleh nampak orang yang dah meninggal datang kepadanya..dan disaat kasyaf berada di dalam keadaan yang kritikal..kasyaf meminta imani membantunya untuk memohon keampunan dari ibunya(normah damanhuri)..kehidupan kasyaf sekeluarga sangat huru hara di mana ibunya merupakan seorang gro dan kasyaf sendiri dilahirkan tanpa bapa..manakala adiknya(wan syarmila) bercouple dengan tokey dadah(engku ismail -pakwe zarina af)...so akhir cerita ni kasyaf pulih dari komanya dan wan syarmila meninggal dalam kemalangan jalan raya disaat bergaduh dalam fon dengan ibunya..











says: sesungguhnya syurga itu dibawah telapak kaki ibu...redha seorang ibu membawa kebahagian untuk anaknya..

8 comments:

~AmyLiana8886~ said...

ye betul syurga di bawah telapak kaki ibu..x saba nk tgk citer kongsi nie..hehe

pieyaris said...

ho tengok r amy...memang best la citer 2..

mamaaqeel said...

syok la citer nie layannn!

pieyaris said...

tul mama....banyak pengajaran yang kiter dapat kan...

hyazz said...

patot ler gambar nyer separuh jer...xbrape hncem rope nyer...hehehe

hyazz said...

lom tengok... tp mint sgt ngan amani tu..biler lg tyngannyer ek

pieyaris said...

hyazz: tak ensem eh???boleh la muka camtu jadi hero...hehe..tak tahu la biler lak ulangannya..tapi kalo astro sokmo ulang kan..cuma kena kerap2 buka tv tgk...

Fara said...

dia nie ler pelakon geng surau tuh masa bulan pose lepas..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...