peNgikUt sEtiA

klik sokmo!!

Wednesday, February 2, 2011

kelebihan minyak gamat

semalam aku banyak-banyak la rajin...rajin apa???rajin masak la...sebab siang hari tuh aku tak makan nasi..makan mee goreng je yang mak aku masak..so bila malam mendidih-didih perut aku kelaparan...memang kena makan nasi la nampak gayanya...pure malay mana boleh tinggalkan nasi kan...so aku pun panggang ikan n goreng sayur kacang panjang n lastly tumbuk sambal belacan..uishhh!! 2x tambah tuh...

masa tengah asyik masak memasak tuh tak tersedar tangan aku dah terkena tudung periuk yang aku tutup pada kuali tefal tuh...dalam tuh of coz la ada ikan panggang kerisi ngan ikan kembung...maveles!! huh!!!! bila dah terkena memang sakit la..aku pun cepat-cepat pergi ke sinki..basuh..ambil kicap dalam peti..terus cuah atas tangan aku(aku terbaca petua bila kena panas..tuang dengan kicap)...tapi nampak tak berhasil..so aku pun cari minyak gamat dalam first aid rumah aku..aku tuang banyak-banyak...so amazingly!!!yang merah-merah kat tangan aku hilang..yang sakit-sakit kat tangan aku hilang...alhamdulilah...

inilah minyak gamat yang aku gunakan semalam..from langkawi..my pren kasi masa dia pergi langkawi ari tuh

dan korang nak tengok tak gamat yang sebenarnya..maksud aku gamat yang kat dalam air..agak menggelikan..so i show u

v
v
v
v
v
v
v
v
v


kalo di beri pilihan pegang gamat ni korang nak tak???kalo aku nak...tapi masa pegang tuh i pejam mata la...eee..geli..











says: tocey-tocey gamat......

3 comments:

topimagine said...

dulu kecik2 selalu guna minyak gamat... hehehe.. :)

AesyaZealous said...

mak aih..mak geli nok tgk gamat betul2 nii

pieyaris said...

baru gambar..dah geli ker..tak pegang lagi tuh..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...